Printarea 3D – un potential viitor pentru strategiile de marketing B2B (business-to-business) si B2C (business-to-consumer) prin implicarea digitalului in campaniile publicitare, branding, marketing creativ, productia de materiale promotionale si lansarea unor produse noi pe piata.
Un subiect care apare zi de zi in ziare si este peste tot online, uimind de fiecare data printr-o utilizare ingenioasa sau o noua descoperire, printarea 3D este, mai mult decat evident, la moda. Denumita la modul general manufactura aditiva, ofera posibilitatea unor actiuni de marketing cu totul si cu totul neobisnuite.
Printarea 3D contribuie la generarea unei sinergii intre materialele de marketing digitale si cele tangibile, dand accces la noi posibilitati si metode de interactiune si co-creare cu consumatorii, angajatii unei companii sau partenerii de afaceri. Aceasta metoda noua de executie a materialelor publicitare potenteaza revolutionarea modurilor de relationare ale brandului in piata, imposibil de realizat anterior prin tehnologiile clasice, de productie in masa.
Avantajele pa care 3D printing-ul le poate aduce productii publicitare:
- creativitate (proces inca inovativ pentru publicul larg oferind un boom in publicitate);
- sustenabilitate (nu necesita stocuri);
- rentabilitate (nu implica o comanda minima);
- accesibilitate si flexibilitate (marimea companiei nu conteaza, printarea 3D facandu-se utila in orice context);
- posibilitatea de personalizare / individualizare (produse care sa sustina imaginea companiei);
- convenienta abordarii utilizatorilor (un nou mod de comunicare – tactila).
Trend-ul de a personaliza experienta consumatorului devine foarte cunoscut in randul brandurilor ce doresc ca afacerea lor sa se transforme in una din ce in ce mai profitabila. Chiar daca vorbim de reclamele targetate sau de o sticla de Coca Cola care poarta numele unei persoane pe ea, importanta individului si preferintele sale particulare au crescut in interes pentru intreprinzatori. Personalizarea le permite consumatorilor sa “imbratiseze” un brand, apropiindu-se la un nivel mult mai profund de produsele si / sau serviciile si renumele companiei care le ofera. Relatia cumparator – companie devine direct proportionala – daca satisfactia clientului creste, se ridica automat si profitul companiilor.
Printarea 3D este o unealta noua in marketing, fiind folosita de companii mari precum Coca Cola, Volkswagen, Nokia pentru a se apropia prin personalizare de consumator.
Coca Cola – Pentru promovarea in Israel a noilor mini-sticle, Coca-Cola ofera consumatorilor sai oportunitatea de a avea propria lor mini figurina, printata 3D. In campania “The mini-me” au fost implicate laboratoare de printare 3D, acestea aflandu-se in fabrica Coca-Cola din Israel. Fanii norocosi au fost invitati in laborator, unde au fost scanati, ca mai apoi sa primeasca propria lor figurina printata 3D.
Nokia – Cei de la Nokia au pus la dispozitie modelul carcasei telefonului Nokia Lumia 820 pentru ca utilizatorii sa-si poata personaliza gadgetul. Astfel, fiecare client isi poate personaliza carcasa telefonului dupa bunul sau plac, folosind printarea 3D.
Impreuna putem schimba modul in care companiile din Romania isi promoveaza brandurile, permitand personalizarea produselor lor intr-un mod nou, ingenios. De asemenea, putem interveni si la felul in care isi lanseaza produsele pe piata, scurtand exponential faza de dezvoltare a produselor respective.
Cum va putem ajuta:
- Prototipare rapida
- Proiectare obiecte promotionale in serii limitate pentru clienti
- Executie materiale didactice
- Realizare trofee pentru diverse evenimente
- Sarbatorirea si recunoasterea calitatilor angajatilor
- Cadouri, concursuri si personalizare pentru clienti
- Demonstratii live la evenimente private / petreceri in cadrul unor companii
- Design inovativ si consultanta
- Sinergia printarii 3D cu alte materiale publicitare
Atunci cand unul dintre clientii dumneavoastra doreste sa lanseze un produs nou sau sa imbunatateasca unul deja existent pe piata, putem realiza prototipul acelui produs de la stadiul de concept, modelare pe computer si printare 3D in numai cateva zile si la costuri mult mai mici fata de metodele traditionale. Forma finala a produsului si utilitatea lui pot fi testate si mai apoi poate primi un feedback mult mai apropiat de realitate.
Avem posibilitatea de a crea produse cu forme unice, aproape imposibil de realizat prin alte metode, de la carti de vizita la suporturi de creioane si alte accesorii de birou si de a le personaliza prin adaugarea logoului in 3D / relief.
Prin reprezentări mici ale unor idei mari, printarea 3D ridica valoarea obiectelor care ne inconjoara in piese creativ personalizate. De exemplu, cartile de vizita in formate neobisnuite starnesc discutii interesante si isi asigura o viata mai indelungata decat cele banale care sfarsesc adesea in uitare sau si mai repede in cosul de gunoi.
Uneori, pentru a explica anumite informatii sau date, printarea 3D poate veni in ajutor prin reprezentarea lor fizica, de la elemente ale naturii la grafice ale unor statistici. Ca exemplu, MeliesArt – un proiect ce foloseste imprimarea 3D pentru a crea structuri de date – o reprezentare in plan fizic a statisticilor.
Putem printa trofee personalizate pentru orice fel de eveniment. Modelul trofeelor va avea un design cu totul si cu totul deosebit, iar impreuna cu logoul brandului tau vor da un “touch” de eleganta si unicitate companiei tale.
Programul “Angajatul lunii” desfasurat in multe companii sau sarbatorirea unei zile de nastere in cadrul companiei, pot deveni evenimente semnificative printr-o reprezentare tangibila a muncii bine facute. Crearea unui obiect personalizat pentru angajatul respectiv poate fi un semn de investire in moralul companiei.
Printarea 3D vine in sprijinul demonstrarii aprecierii fata de client prin programe de loialitate – trimiterea de mici cadouri customizate in semn de multumire clientilor vechi este o metoda inovativa de a incorpora 3d printingul in activitatile de marketing creativ aratandu-le cat de valorosi sunt. De asemenea, cu ajutorul printarii 3D se pot da cadouri / promotionale personalizate cu sigla firmei – o metoda creativa de a marcheta brandul si de a castiga clienti noi.
Ocazional, pentru petreceri private sau evenimente inovative in cadrul unor companii, standuri la expozitii sau targuri, putem participa cu demonstratii live de printare 3D. Imprimantele se pot inchiria pe perioade de timp prestabilite, fiind insotite de un operator. Invitatii / clientii isi pot printa mici amintiri, iar compania poate distribui in acest fel, promotionale realizate pe loc cu logoul companiei. Detalii inchiriere imprimante >>
Va oferim oportunitatea de a nu mai fi dependent de cadourile promotionale produse in masa, precum pixurile standard si stick-urile USB clasice, prin produse unice, care sa se plieze perfect pe obiectul de activitate desfasurat al unei companii. Cadourile printate 3D pot fi personalizate pentru fiecare client in parte in functie de necesitatile acestuia / logo-ul companiei, noi, ca designeri, avand, datorita printarii 3D, o libertate a formelor mult mai mare.
Ecosistemele comerciale incep sa se formeze in jurul noilor realitati, alaturand produse de marketing printate celor existente anterior. Exemple ar fi realizarea unor ambalaje speciale (coperta unei carti) sau incorporand in printuri electronice si filmand modul in care au fost facute.
De asemenea, se pot realiza: insemne si signalistica de mici dimensiuni, litere volumetrice, solutii de expunere (ex: placute rafturi cu denumirea produselor), stampile personalizate etc.
Cateva dintre proiectele noastre realizate prin printare 3D / debitare laser, de la sigle / logouri firme transpuse in 3D sau pe materiale promotionale la shelf talkere personalizate si machete de prezentare pentru potentiali clienti:
Serviciile noastre de design de produs si imprimare 3D se extind de la concept si strategii pana la productie. Pentru o oferta de executie materiale publicitare, va rugam sa ne contactati. >>> Contact |
.